Danmarks nye landsholdstrøjer sælger som aldrig før melder trøjesponsoren Hummel. Danmark har solgt ti gange så mange trøjer som under lanceringen af sidste års EM-trøje.
DBU præsenterede for nyligt det danske landsholds kommende VM-trøje, og noget kunne tyde på, at danskerne elsker den. I hvert fald kan Hummel, der laver trøjerne, nu melde om rekordhøje salgstal af den nye trøje.
– Med sidste års magiske fodboldsommer i erindringen havde vi store forventninger til den nye landsholdstrøje, men vi havde aldrig nogensinde forestillet os, at vi kunne sælge ti gange så mange trøjer på lanceringsdagen i forhold til sidste års EM-trøje. Det har været fuldstændig vildt, siger Allan Vad Nielsen, der er CEO for Hummel, i en pressemeddelelse.
– Det har været fantastisk at mærke begejstringen fra de danske fans, som virkelig har hungret efter den nye VM-trøje. Og det understreger bare endnu engang den eufori, der hersker omkring landsholdet lige for tiden.
– Det er vi utrolig stolte over at være en del af, og at den nye trøje så samtidig er blevet den hurtigst sælgende landsholdstrøje i historien er bare prikken over i’et, afslutter han.
Danmark spiller for første gang i den nye landsholdstrøje i morgen, når vi gæster Kroatien i Nations League.