The perfect guide to the casino

5 største årsager til at online casinoer bruger penge på fodboldsponsorater

5 største årsager til at online casinoer bruger penge på fodboldsponsorater

Online spillesider bliver mere og mere populære overalt i verden. Især udviklingen af brugervenlige mobilplatforme hos de pågældende casinoer har gjort det nemmere og sjovere at spille. Man skal blot dykke ned i lommen og hive mobilen frem, når man har lyst til at gamble lidt. I takt med at folk bliver stadig mere interesseret i online spil, dukker der i samme tempo hele tiden nye spillesider op på nettet. Konkurrencen er stor og kampen om spillerne kræver derfor snedig reklame-arbejde. En af de platforme, hvor casinoerne efterhånden sætter hårdt ind med reklame er på fodboldsponsorater. Vi belyser årsagen hertil og ser på 5 af de mest åbenlyse grunde til at det forekommer.

Online casino og sportsbetting er i samme boldgade

Når en spiludbyder vælger at reklamere for deres nye online casino via fodboldsponsorater, så handler det i høj grad om genkendelighed. At spille online casino går stort set hånd i hånd med sportsbetting. Der i begge tilfælde tale om online spil, hvor folk har satset penge på et bestemt udfald. Det kan være alt lige fra hvilken tallomme roulette-kuglen lander i, den pågældende pokerhånd eller om Manchester United scorer det næste mål. Selvom casino spil er mere tilfældighedsbetonet end sportsbetting, så er der stadig tale om hasardspil. De to gambling-platforme er derfor langt hen af vejen to sider af samme sag.
pixabay.com

Casino-reklamerne når ud til millioner af mennesker

Der er næppe noget i verden, som er mere eksponeret end fodbold. Ikke engang toppolitikere eller sågar filmstjerner kan trække så store masser af opmærksomhed. Så hvis der findes en platform, som er oplagt at reklamere på, så er det den internationale fodboldscene. Med tilskuertal på op 50.000 – 60.000 til de store kampe hver weekend, er fodboldkampene et fantastisk udstillingsvindue for det pågældende online casino.

Om det så er i form af bandereklamer eller ligefrem trøjereklamer, så er begge metoder super effektive. For udover de flere tusinde tilskuere på tribunerne, skal man også føje de mange millioner af TV-seere med i regnskabet. Alene herhjemme i lille Danmark har man målt skyhøje seertal på især engelsk og tysk fodbold. Ofte ser op mod 70.000 fodboldinteresserede danskere med i de større TV-kampe i weekenderne fra Europas store fodboldligaer.

Online casinoer er også en slags sportsbetting-platforme

Nogle vil sikkert tænke om casino spil overhovedet har noget med fodbold at gøre. Og de vil formodenligt i samme forbindelse tænke at det ville være mere passende at fodboldklubberne havde sportsbetting-sponsorater. Men faktum er faktisk, at mange online casinoer i dag er multi-spilleplatforme. Udover det store udbud af spillemaskiner og klassiske bordspil samt live casino, vil man mange steder også støde på en sportsbetting-afdeling. Som for eksempel hos følgende casinoer:

• LeoVegas
• Mr Green
• ComeOn

På den måde vil de pågældende online casinoer faktisk have meget relevans til fodboldverden, eftersom man her næsten kan spille på samme enorme udbud af oddsmarkeder, som hos en almindelig bookmaker på nettet. Casino-platformene er så avancerede nu, at de kan udbyde både et hav af pregame spil, men også masser live odds fra de forskellige topkampe i fodbold. På den måde bliver de ligefrem oplagte spilleportaler for de fodboldinteresserede, som netop sidder og ser på kampene.

Fodboldsponsoraterne er en blåstempling af casinoerne

Der har tidligere været en tendens til at online casinoerne fejlagtigt er blevet associeret med gråzoner. Det har været en lettere stigmatiseret branche, hvor nogle folk har mistænkt branchen for at bestå af licensløse skurke. Så for at fremvise sin ægthed og pålidelighed har det måske ligget mange casinoer på sinde, at blive associeret med rige topklubber og feterede fodboldstjerner for derigennem at kunne opbygge en større troværdighed.

At se en topspiller løbe rundt med et casinos navn på sin spilletrøje vil utvivlsomt skabe både reklame men også øget troværdighed om brandet. Mange folk vil her uden tvivl tænke, at hvis den pågældende fodboldklub og dennes spillere er villige til at reklamere for det pågældende online casino, jamen så må der være tale om en spilleside, man kan stole på. Spillerne og klubberne er dermed med til at blåstemple casinoerne, som de reklamerer for.

Enormt udbud af kampe skaber ekstra reklametid

Som vi har påpeget, når casino-reklamerne ud til millioner af mennesker via sponsor-aftalerne med fodboldklubberne. Så der er ekstrem volume og potentiale i hver enkelt kamp. Men derudover er selve udbuddet af kampe også enormt. Og det ser ud til at vokse. Med indlemmelsen af den nye UEFA Europa Conference League har Europa fået endnu en klubturnering på internationalt plan. Det skaber endnu flere kampe for de involverede klubber og ekstra reklametid til de involverede casino-sponsorater.

I forvejen er mange af de store europæiske fodboldturneringer spækket med kampe. I Premier League i England, hvor mange casinoer har sponsorater, spiller man eksempelvis to hjemlige cup-turneringer udover den hjemlige liga-turnering. Og for de store holds vedkommende er der også tale om deltagelse i eksempelvis Champions League, Europa League eller førnævnte Europa Conference League.

Konklusion

Det er tydeligt at se, hvorfor især fodboldverdenen er så oplagt som reklamesøjle for casino-branchen. For som vi kan konstatere, er der op til flere forskellige fordele ved at benytte netop denne verden som sit udstillingsvindue. De enorme seertal krydret med de ekstremt mange kampe som spilles på ugentlig basis overalt i Europa skaber en kæmpe grobund for PR. Men vi må samtidig også konkludere, at der er flere sammenfald og overlap mellem fodbold, sportsbetting og online casinoer. De bevæger sig indenfor samme sfære af sport, spil og væddemål, hvorfor det er oplagt, at casinoerne netop vælger fodboldverdenen som reklamesøjle.

OVERSIGT

bet365

Scroll to Top