Foto: Ritzau Scanpix
Læs også: Kæmpe tragedie: Atalanta-spiller død
Nettos logo var pludselig på de virtuelle bannere til Bundesliga-braget mellem Borussia og Schalke 04. Nu fortæller den danske discountkæde, hvordan de havnede der.
Netto blev i weekenden eksponeret til millioner af mennesker i hele verden, da deres logo pludselig var at finde på et banner til Bundesliga-kampen mellem Borussia Dortmund og Schalke 04.
Se det her:
Læs også: OB-spillers vanvittige navn går viralt i udlandet
Til B.T. fortæller discountkæden nu, hvordan det kom i stand.
– Det er en lidt sjov historie. Det kommer sig af, at vores polske kollegaer – Netto i Polen – har lavet et sponsor-samarbejde med et fodboldakademi i Polen. Det er et akademi, der bliver drevet af Borussia Dortmund, siger Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør for Netto i Danmark, til B.T.
Læs også: FC Midtjylland og Brøndby er interesseret: Gratis ex-Superliga-profil tæt på exit
Han fortsætter:
– Det var gennem det samarbejde, at Dortmund tilbød os muligheden for at tage del i en test med virtuelle bannere til en fodboldkamp. Det er en test, som er aftalt for noget tid siden. Det har så pludselig givet os kæmpe eksponering. Vi kender ikke seertallene endnu, men de er jo absurd høje.
Kampen mellem Borussia Dortmund og Schalke 04 endte hele 4-0 til førstnævnte.
Læs også: Celtic lukrerer på Brøndby IF’s passivitet – Vil stjæle FCN-stjerne
Du kan se meget mere til Oddsprofit lige her.