Fummelfingrede fans af Manchester Citys norske superstar, Erling Haaland, give den svenske turistindustri hovedpine, skriver The Guardian. En simpel stavefejl gør det yderst vanskeligt at markedsføre skønheden ved Hallands kyst.
Twitter posts med den norske angribers navn stavet “Halland” har ført til, at brugere af sociale medier og søgemaskiner, der vil gå på opdagelse i Hallands herligheder, bliver dirigeret hen til opslag om Manchester Citys profil.
Læs også: Rygterne fortsætter: Nice-træner vil af med Schmeichel til januar
Læs også: Dom fra fodboldøkonom: Det skal Brøndby bruge pengene på
Problemet er blevet så slemt, at direktøren for Visit Halland, Jimmy Sandberg, har skrevet et åbent brev, hvor han bønfalder Haaland-fans og journalister om at stave nordmandens navn korrekt.
”Vi er Halland. Han er Haaland. Fodboldfænomenets popularitet kvæler ganske vores tilstedeværelse online”, skriver han.
”Til vores fortvivlelse kan vi nu se, at alle vores anstrengelser for at promovere Halland med lynets hast bliver visket ud”, fortsætter Sandberg.
Læs også: ‘Lord’ er tilbage: Bliver vært for sit eget tv-program
Læs også: Vildt rygte: Verdens rigeste klub vil hente FCM-profil
Ifølge Visit Hallands hjemmeside er området ”en idyllisk vestkyst provins, der kan prale af et væld af udendørs aktiviteter ikke mindst for cyklister og surfere”. Men i stedet for betagende billeder af smukke landskaber finder søgerne utallige fotos af Erling Haaland, der har taget Premier League med storm efter at have scoret 17 mål i sine første 11 kampe for Manchester City.
Læs også: Jan Bech forklarer: Derfor kan vi ikke afsløre de nye ejere
Læs også: Forrykt: Qatar sender tusindvis af arbejdere ud
– Siden Haaland ankom til Manchester City og har scoret alle de mål, er vi blevet overvældet af hans tilstedeværelse på vores hashtags og på søgemaskinerne, siger den svenske turistchef til BBC.