Danmarks landshold drog d. 10. juni til EM-slutrunden i Tyskland iført tøj fra Shaping New Tomorrow, landsholdets officielle tøjsponsor. Valget af tøjmærket har dog mødt massiv kritik på de sociale medier, efter et storslået afskedsshow i Tivoli.
Se et udpluk af reaktionerne her
På platformen X har mange brugere udtrykt utilfredshed med designet af landsholdstøjet, som de finder uinspireret og kedeligt. Derudover er der også kritik af, at Shaping New Tomorrow er et relativt ukendt mærke sammenlignet med andre sportsmærker, der ofte sponsorerer landshold.
Kritikken har ramt både Shaping New Tomorrow og DBU (Dansk Boldspil-Union). Nogle brugere mener, at DBU har solgt landsholdets image til det højestbydende firma,
Også Mathias Zanka var utilfreds med Shaping New Tomorrow
Uanset kritikken har Shaping New Tomorrow dog god grund til at trække på smilebåndet, for den danske iværksættersucces kom i 2023 ud med et resultat på 300 mio kroner. på toplinjen og knap 25 mio. kroner på bundlinjen.