Brøndby IF markerer i år et imponerende 60-års jubilæum, og i den anledning har klubbens mangeårige partner, Danske Spil, valgt at give en helt særlig gestus. Til aftenens kamp mod Viborg FF vil Brøndbys spillertrøjer bære en dedikeret hyldest til jubilæet, hvor Danske Spil har afstået deres sponsorplads på brystet for at lade fejringen få en central placering.
Danske Spil har i mange år støttet Brøndby IF og ser denne hyldest som en naturlig forlængelse af det tætte samarbejde. Karsten Fogh Holanng, administrerende direktør i Danske Licens Spil, understreger betydningen af denne milepæl:
– Ligesom Brøndby IF har Danske Spil dybe rødder i dansk sport og kultur, og 60 år er en markant begivenhed, der fortjener en særlig markering. Vi er stolte af at have været en del af klubbens rejse og giver med glæde vores plads på trøjen for at hylde en sand institution i dansk fodbold og det passionerede fællesskab, som Brøndby IF og deres fans har skabt, siger han.
Hos Brøndby IF vækker initiativet stor begejstring, og administrerende direktør Ole Palmå roser Danske Spil for deres kreative tilgang til partnerskabet:
– Vi er utroligt glade for, at Danske Spil har valgt at bruge deres trøjeplads til at fejre vores jubilæum. Det viser en partner, der virkelig forstår og værdsætter klubbens historie og dens betydning. Jeg er sikker på, at vores fans vil tage rigtig godt imod denne gestus, der endnu engang understreger det fællesskab, der er kernen i Brøndby IF, siger Ole Palmå.
Markeringen af Brøndby IF’s 60-års jubilæum begrænser sig ikke blot til spillertrøjerne. Klubben har planlagt en række aktiviteter både på stadion og i fanzonerne, hvor fans kan deltage i fejringen af seks årtier med fodboldhistorie og sammenhold.
Med dette initiativ sætter Danske Spil og Brøndby IF endnu engang fokus på de værdier, der har gjort klubben til en af de mest markante i dansk fodbold: Stolthed, historie og et unikt fællesskab.