Fodbold er en dyr sport. Det er nok at se på, hvor meget de enkelte spillere koster, for ikke at nævne rejser og udstyr, for at indse, hvor meget denne branche har brug for sponsorer. Men kunstsponsorer, som tilsyneladende kun investerer i at støtte hold, er ikke udelukket. Reklamer ved sportskampe er en af de mest relevante målgrupper. Det er derfor, casinoudenrofus.casino støtter og vil støtte sportshold og hele klubber – det er et spil i begge retninger, og der er nok betingede “bolde” i begge porte.
Hvad casinoer får ud af at sponsorere fodbold
I 2022 beregnede insidermonkey.com den lovlige og skjulte omsætning for forskellige fritidsaktiviteter. Førstepladsen indtages med sikkerhed af spilleindustrien – selv efter de mest beskedne beregninger tjente kasinoer og bookmakere 116 milliarder dollars for året. Det skal tages i betragtning, at dette tal sandsynligvis er mindst dobbelt så stort – mange virksomheder i tredjelande er ikke engang registreret som en juridisk enhed, og deres omsætning er aldrig blevet taget i betragtning.
Selv hvis vi taler om de officielle tal fra Gambling Commission, er beløbet kolossalt. Samtidig er det udækkede publikum mere end lovende, og ethvert spil- og bettingbrand ville ikke have noget imod at få det. Samtidig er holdningen til gamblingindustrien stadig kontroversiel – i Europa og USA er der betydelige begrænsninger på reklamer, og i nogle lande er det generelt forbudt. Samarbejde med sportshold for kasinoer er ikke kun en mulighed for at få yderligere eksponering under udsendelser eller direkte ansætte spillere til reklame, men også en mulighed for at forbedre omdømmet i publikums øjne. Sponsorering og protektion opfattes positivt i alle lande, især når det drejer sig om sportsgrene, der er så populære blandt seerne som fodbold.
Måder at sponsorere fodboldhold på
Hvor mærkeligt det end kan virke, betragtes retten til at sponsorere, dvs. at investere penge i en bestemt klub eller et bestemt hold, som et privilegium. Og det er ikke kun et spørgsmål om personlig sympati. Og i denne sag kommer virksomhedernes interesser først og fremmest.
Ved at tage et hold eller en klub under sine vinger, investerer kasinoet betydeligt, men kan forvente en række gensidige fordele:
1. Muligheden for med jævne mellemrum at blinke for øjnene af brugerne som lapper på T-shirts, bannere på stadion. Selv hvis officiel reklame er forbudt, og der ikke vil være nogen omtale i udsendelsen, vil dette logo blive set af tusindvis af tilskuere. Denne reklamemetode er relevant, selv om den ikke er sponsoreret af en bestemt klub eller et bestemt hold, men af selve lokalerne og spillestedet. Der er ingen eksempler på, at kasinoer har taget stadioner under deres vinger, men der er mange andre sponsorer, der har draget fordel af denne idé. Et af de mest berømte er TROLLI-stadionet i Fürth. Navnet har intet at gøre med et online meme. TROLLI er navnet på en stor konfekturekæde i Tyskland. Hver gang man ser en sportskamp, tænker tilskuerne frivilligt eller ufrivilligt på boller og strudler, uanset hvilket hold der spiller på det tidspunkt. Reklamer kan placeres på uniformer, transport, selve stadionet og afspærringsstrukturer.
2. Direkte reklame – når man underskriver en kontrakt, kan der være en forpligtelse for spillerne til at komme med udtalelser, der nævner sponsorer. De samme kontrakter underskrives med kommentatorer – i pausen og før kampen er det kutyme at takke sponsorerne. Det er på dette tidspunkt, at brandnavnet bliver nævnt. Samtidig nævner mange kontrakter specifikt et forbud mod reklame, selv indirekte, fra andre konkurrerende virksomheder. Resultatet er, at holdets fans kun ser ét brand og ubevidst får tillid til det.
3. Annoncering via internettet – omtale af ens deltagelse i en lang række sfærer. Mens det normalt er ret svært for et kasino eller en bookmaker at få en omtale på ressourcer, især statslige eller sociale, er dette forbud let at omgå i spørgsmålet om sponsorering. Således kan du uventet optræde i den lokale ugeavis og i den verdensberømte The Guardian. Desuden vil brandet blive nævnt i den mest positive sammenhæng – som en virksomhed, der fremmer fodbold, sport og sund livsstil generelt.
En vigtig fordel er muligheden for skattereduktion. Det er almindelig praksis i mange lande: Virksomheder, der støtter sport, især børneidræt eller inkluderende sport, får store fordele. En del af investeringen betaler sig allerede på dette tidspunkt.
Ønsket om at arbejde med fodboldklubber er forståeligt. Holdspil er et af de mest gambling – det er let at sørge for dette, efter at have været til enhver kamp, hvad enten det er et regionalt møde mellem to byhold eller spillet om retten til at gå til finalen i en større turnering. Spillepublikummet er en målgruppe for casinoet – psykologer har længe bevist, at de, der aktivt jubler under kampen, med den samme spænding vil opleve og for udseendet af de ønskede kombinationer på skærmen video slot. Det andet skæringspunkt mellem interesser er endnu mere indlysende – mange spilhaller kombinerer spil i kort og roulette med sportsvæddemål. Kombination af kasinoer og bookmakere – en praksis, der bliver mere og mere populær i Europa. Som et resultat kan en fodboldfan være interesseret i at spille på sit yndlingshold, hvilket er det mest succesfulde arrangement for bookmakere. I modsætning til professionelle spillere, der satser med sund fornuft, stoler fans ubetinget på deres hold og satser på det, nogle gange imod sund fornuft.
Der er ingen grund til at tale om fordelene for holdets spillere – den lukrative spilindustri har virkelig råd til mange ting, herunder udgifter til generel sponsorering, det vil sige tilbagebetaling af alle spillernes anmodninger. Samarbejdet mellem fodbold og kasinoer er faktisk til gensidig fordel. Hvordan tilbringer du dine weekender med dine veninder? Du kan læse ideer til at tilbringe weekender med i denne artikel.
Kasino-sponsorer af fodboldklubber
Populariteten af sådanne partnerskaber kan bedømmes ud fra enkle statistikker – mere end 50% af klubberne i den engelske Premier League er sponsoreret af spilvirksomheder. Samtidig er kasinoer ikke udeladt – statistikker viser, at under udsendelsen af kampen op til 70% af tiden på skærmen på en eller anden måde synligt logo for det sponsorerende firma. Det er en enorm tidsramme efter alle standarder, der bogstaveligt talt påtvinger seerne anerkendelse.
William Hill
Kasinoet med næsten et århundredes historie var en af de første officielle sponsorer af sportshold. Leeds United, Aston Villa, Newcastle United og Rangers er på listen over dets afgifter. Dette gjorde det muligt for spillehallen for alvor at udvide sit publikum og komme ind på nye markeder og hurtigt vinde popularitet i forskellige lande. I 2010 besluttede virksomheden sig for hovedvektoren og valgte den skotske Premier League som sine afdelinger. Kasinoet bygger aktivt websteder, som det har et meget godt ry for i Storbritannien.
Bet365
Bet365 blev oprindeligt skabt som et internetprojekt. Og næsten fra det øjeblik, det blev officielt registreret i Storbritannien, besluttede administrationen at underskrive sponsorkontrakter. Et
iørefaldende navn og omtale på bannerne gjorde det muligt for virksomheden hurtigt at nå en god omsætning. Virksomheden støtter en række hold – “Stoke City”, “Aston Villa” og “Middlesbrough”, “Leicester”, “Newcastle United”, “West Bromwich Albion” og “Wolves”. En generel sponsoraftale er blevet underskrevet med den berømte britiske klub Stoke City Football Club. Den, såvel som Bet365 Stadium (tidligere Britannia Stadium) er hjemmebane for dette spilprojekt.
Ladbrokes
En anden af de store britiske virksomheder, der oprindeligt fokuserede på promovering gennem sponsorering. Virksomhedens hovedprofil er online og offline sportsvæddemål. Det er ikke overraskende, at fodbold blev valgt som retning for protektion. Celtic FC, Fulham FC, Rangers FC og Hibernian FC er blandt kunderne i det store netværk.
Paddy Power
Sammenlignet med tidligere mærker kan Paddy Power kaldes lille. Det har et personale på kun 7 supportmedarbejdere, hvilket er nok til at operere med succes i online gamblingindustrien. Samtidig støtter virksomheden flere irske hold – Aston Villa FC, Derby County FC, Fulham FC og Sunderland AFC.
Bwin
Denne virksomhed anses for at være en af de mest succesfulde sportssponsorer. Det vælger partnerskaber på en punkt-for-punkt-basis, men kun med hold, der har et virkelig stort publikum af fans, deres egne fanbevægelser og klubber. Dette er en garanti for, at fans af holdet, selv af princip, kun vil satse i sponsor BC, især og betingelserne for mærket er virkelig gode. Som mange andre BC’er giver Bwin store bonusser på deres holds kampe. Blandt afgifterne i forskellige år var Bayern München, Real Madrid, Juventus og Manchester United. Selv uden sponsorkontrakter taler mange spillere respektfuldt og taknemmeligt om deres partner – hjælp på ungdomsstadiet har gjort det muligt for mange af disse hold at udvikle sig yderligere, og individuelle spillere har sikret deres karriere.
Selv kasinoer i Las Vegas er begyndt at se på sponsorering efter at have vurderet udsigterne til samarbejde med sportshold. De har også en unik mulighed for at tiltrække fans til deres område ved at arrangere eksklusive kampe. Kasino-dalen har også sit eget hold, Las Vegas Raiders. Dets basestadion er Allegiant. Derfor er byen, som tidligere kun kunne prale af Hollywood-stjerners villaer og adskillige restauranter, nu med rette betragtet som fodbold. Og det er indlysende, at denne praksis ikke vil forblive en engangsforeteelse.