Brøndby IF’s premierekamp i Superligaen mod FC Nordsjælland havde meget få TV-seere, og det er uholdbart mener Peter Froulund, som er Branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank.
Brøndby IF har været vist på Canal 9 og DPLAY i rigtig mange kampe den seneste tid, og det var også her, man kunne følge den vilde premierekamp mod FC Nordsjælland.
SE HØJDEPUNKTER FRA KAMPEN ØVERST I ARTIKLEN!
Discoverys kanaler vader dog bestemt ikke i seere, og blot 57.000 så Brøndbys første kamp i den nye Superliga-sæson, hvilket er meget skuffende.
Det mener Peter Froulund, der der er Branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank, som er hovedsponsor i Brøndby IF.
57.000 seere til #brøndby -FCN i går…..det holder simpelthen bare ikke. #sldk #dkmedier
(Kilde: Kantar Gallup)— Peter Froulund (@PEF40) September 14, 2020
Det er ikke Brøndbys attraktivitet, han langer ud efter. Det er i stedet Discovery, som ganske enkelt ikke har nok seere, fordi de ikke er en del af Yousees sortiment længere.
Når Brøndbys kampe ligger på en anden kanal er de mest sete.
— Peter Froulund (@PEF40) September 14, 2020
På Viasats kanaler var der til sammenligning 91.000 seere til SønderjyskE-FC Midtjylland, mens der var 110.000 seere til AGF-Vejle mandag aften.
OB og FC København var den store seeremagnet søndag aften, hvor de på TV3+ samlede 210.000 tilskuere.
VIDEO ØVERST I ARTIKLEN: Brøndby vender 0-2 til 3-2 på én halvleg – se alle højdepunkter fra sejren over FCN her!
Læs også: Blev købt som den helt store stjerne: Nu overvejer Brøndby at købe ham ud af aftalen
Du kan se meget mere til Oddsprofit lige her.