Peter Froulund, som er branding- og kommunikationsdirektør i Arbejdernes Landsbank, er mildest talt rasende over de lave seertal på Discoverys kanaler.
Brøndby IF har fået vist to ud af tre kampe på Discoverys kanaler i denne sæson, og det er langt fra optimalt for de blå/gule fra Vestegnen.
Læs også: Riza Durmisi flirter med Brøndby-comeback – Se billederne her
Der er nemlig meget få seere på Discoverys kanaler efter bruddet med Yousee ved nytår, og premierekampen mod FC Nordsjælland blev blandt andet kun set af 57.000.
Det fik Peter Froulund fra Arbejdernes Landsbank til at rase på Twitter, hvor han udtrykte, at ‘det holder simpelthen bare ikke’.
57.000 seere til #brøndby -FCN i går…..det holder simpelthen bare ikke. #sldk #dkmedier
(Kilde: Kantar Gallup)— Peter Froulund (@PEF40) September 14, 2020
Læs også: Latterliggør sig selv: Jan Bech er som en 14-årig knægt fra Brøndby Strand
Til gårsdagens kamp mod AC Horsens var der 1000 mere, der så med, og det er stadig ikke nok, mener han, hvilket han atter udtrykker på Twitter.
58.000 seere til Brøndby- ACH i #sldk på canal 9, 21.000 til SønderJyskE-AaB på Euro2.
(Kilde: Kantar Gallup)
Få det nu fixet, det holder simpelthen ikke hvis I vil være attraktive kære klubber.. #dkmedier— Peter Froulund (@PEF40) September 28, 2020
Men er der en løsning på problemet? Ja, ifølge Brøndbys hovedsponsor, som gerne så kampene blive vist på TV2 i stedet.
Den optimale:
TV2 overtager kontrakten.
Den mere realistiske:
Divisionsforeningen og Discovery bliver enige om en “afståelsessum” og kontrakten rives over og der kan forhandles frit (NENT nok ikke glad for)— Peter Froulund (@PEF40) September 28, 2020
VIDEO ØVERST I ARTIKLEN: ‘Fremragende’ – 20-årig angriber kan blive Brøndbys næste ‘helt store’ salg!
Læs også: Breaking: Tidligere FCK-stjerne vil hjem – Klar til at sluge lønnedgang
Du kan se meget mere til Oddsprofit lige her.