Brøndby IF og deres trøjesponsor Hummel er gået sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed.
Det har de gjort ved at lave en unik trøje, som skal være med til at sende et budskab om, at der er plads til alle, både på stadion, men også i byen.
Når Brøndby IFs herrehold på mandag skal en tur til Right To Dream Park og møde FC Nordsjælland, og kvinderne møder B.93 på hjemmebane, vil begge hold være iført en helt ny opvarmningstrøje, som er designet i samarbejde med Hummel.
Trøjen i regnbuefarver er en hyldest til mangfoldigheden, og markerer dermed også klubbens vision om at skave en åben kultur, hvor alle er velkomne.
Se trøjen her:
Spillerne vil være iført den specialdesignede opvarmningstrøje for første gang mod FC Nordsjælland 30. september ✨
Bestil dit eget eksemplar på https://t.co/QspoYwuQXf 👕
Trøjen markerer vores fælles vision om at skabe en åben og inkluderende kultur, hvor alle er velkomne. pic.twitter.com/wNX4xxBvxm
— Brøndby IF (@BrondbyIF) September 24, 2024
Brøndby IF’s Administrerende direktør, Ole Palmå, fortæller til Brøndbys egen hjemmeside:
– Fodbold har altid handlet om mere end det, der sker på banen. Det handler om at skabe fællesskaber, hvor alle føler sig velkomne. Med lanceringen af den nye opvarmningstrøje ønsker vi at understrege, at Brøndby IF står for mangfoldighed og lighed – både som klub og som en del af det samfund, vi repræsenterer. Regnbuefarverne på trøjen sender et klart signal om, at Brøndby IF er for alle, uanset baggrund, tro eller hvem de elsker.
– Vi er en klub for alle, og trøjen afspejler, hvordan sport har evnen til at samle mennesker og skabe positiv forandring.
Kampagnen er en del af Hummels globale initiativ, som har til formål at sprede budskabet om mangfoldighed og inklusion over hele kloden.