Når Barcelona på søndag løber på banen til kampen imod Real Madrid, bliver det med en lidt anderledes hovedsponsor. Barcelona-trøjerne vil nemlig have den amerikanske musiker Drakes brand på trøjen.
Det er ingen hemmelighed, at Drake er en af verdens allerstørste musikere. For nyligt krydsede han 50 milliarder afspilninger på Spotify som den første musiker nogensinde, og på søndag opnår han endnu en milepæl. Hans logo vil nemlig pryde Barcelonas trøje på søndag i El Clasico.
Det er klubbens hovedsponsor, musiktjenesten Spotify, der fejrer Drakes mange afspilninger, og derfor har givet ham den enorme ære.
🦉 @Drake 💙❤
First artist to hit 50 billion @Spotify streams. First artist to share the @FCBarcelona shirt. pic.twitter.com/cBiHjge5FG— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 14, 2022
Ugle-logoet på trøjen er fra Drakes OVO-brand, der både laver tøj og er pladeselskab.
Trøjen er en limited edition trøje, der kun vil blive brugt i El Clasico. Derfor må man også formode, at den kan gå hen og blive et eftertragtet samleobjekt for Barcelona-fans verden over.