The perfect guide to the casino

Formel 1 ekspert er iskold: Følg det her spilforslag og vind på oddset

Danmarks måske dygtigste motorsport-oddser Stephan Paaskesen har fundet et par latterlige gode spilforslag til weekendens Formel 1 race. 

På fredag kl. 02:00 starter formel 1 sæsonen for alvor med den første frie træning!

Jeg vil fortælle lidt om hvad der er af ændringer til den nye sæson – set i forhold til sidste sæson. Hvad vi har fået ud af forårs-tesen og så har jeg de første par spil klar allerede.

Få daglige spilforslag fra motorsport-eksperten her

Det er ikke til denne sæson vi ser flest reglementsmæssige ændringer, den største og hvert fald mest omtalte er den såkaldet Halo: Frem til iår har formel 1 bilerne haft helt åbent førerhus, fra iår skal de køre med den her halo, som er en bøjle der skal gå over kørernes hovede og beskytte mod flyvende genstande.

En sikkerhedsforanstaltning der bliver implementeret i kølvandet på Jules Bianchis dødsulykke i formel 1 på suzuka banen i japan for knap 4 år siden – Haloen havde dog ikke gjort nogen forskel her og meningerne om den er også mange. Vores egen Kevin Magnussen og jeg selv deler den samme: at det er fuldstændig tåbeligt, for hvad fanden er formel 1 når man ikke længere kan dø af det. De kan i forvejen tonse ind i en væg med 300kmt og selv gå derfra ligebagefter, herudover er der kun ganske få historiske episoder hvor haloen rent faktisk havde gjort en forskel, og er det så overhovedet det værd, i forhold til nu at skulle forværre kørernes udsyn, skabe blinde vinkler samt forværre mulighederne for at komme ud af bilen hurtigt ved uheld? Men hvorom alting er, er det ikke dette der kommer til at få den store indflydelse på bilernes performances ift. hinanden, de får alle forværret deres aerodynamik og vægt, men det bliver meget tæt på ens for alle, da jeg ikke tror på at der er nogen der får lavet en genial designløsning på denne som sammentidig overholder reglementet. den største indflydelse bliver kørernes tilvenden, men det er 20 af de bedste racerkørere i verden, og det skal de bare kunne, HURTIGT!

De mest betydningsfulde ændringer til denne sæson, vil jeg mene er de motor”byt” vi har – McLaren går fra deres Honda motor, til en Renault motor. McLaren startede for nogle år siden et samarbejde med Honda i håb om at få lavet deres “egen” motor via Honda, som var produceret til dem, så de på den måde i praksis faktisk var et fabriksteam, fremfor et kundeteam der kan købe sig til en motor hos en konkurent, som ikke er udviklet og tilpasset netop deres bil. Honda formåede desværre bare aldrig at få lavet en god og pålidelig motor, faktisk blev den værre og værre for hvert år der gik nærmest, så det er gået i vasken, lidt hjulpet på vej af at Fernando Alonso erklærede at han stak af, hvis ikke der skete et eller andet på motorfronten, da han var træt af at ligge og rode rundt nede bagi, når han egentlig har kørerpotientiale til at køre om verdensmesterskabet. McLaren får nu istedet en Renault motor, som alt andet lige bør betyde at de skal tage et langt skridt fremad! McLaren er historisk set et af de mest succesfulde teams overhovedet, så man ved at de kan bygge en god bil!

Toro Rosso (juniorteam til RedBull) gør lidt det modsatte af McLaren, de bytter deres Renault motor ud med Hondaen, og ud fra ovenståen kan det godt virke ganske idiotisk, men er faktisk ret klogt. Konsekvensen er begrænset da de “bare” er udviklingshold for RedBull hvor de primære point og indtægter kommer fra, så det er faktisk RedBull der pludselig og som de eneste nu kan spille på to heste i forhold motorlevereandør.

 

Se næste spiltip fra eksperten her

Sauber sker der også lidt hos på den front, sidste år kørte de med en forældet udgave af ferrari motoren, hvor de nu istedet vil køre med den nyeste, på lige fod med Ferrari selv og Haas. Der er en del der tyder på, at Sauber er ved at blive et junierteam/udviklingshold til Ferrari, og skifter faktisk også navn til Sauber Alfa Romeo – Alfa Romeo som jo også er et brand ejet af Fiat Chrysler koncernen som også ejer ferrari.

Så er der lidt køreskift/rokade: Holdene ser iår ud som følger:

Mercedes:
Lewis Hamilton
Valteri Bottas

Ferrari:
Sebastian Vettel
Kimi Raikkonnen

Red Bull:
Max Verstappen
Daniel Ricciardo

Force India:
Sergio Peres
Esteban Ocon

Williams:
Lance Stroll
Sergey Sirotkin (Fillipa Massa pensioneret)

Renault:
Nico Hulkenberg
Carlos Sainz (Jolyon Palmer fyret)

Toro Rosso:
Pierre Gasly (Renault låner Sainz)
Brendon Hartley (Danill Kvyatt fyret)

Haas:
Kevin Magnussen
Romain Grosjean

McLaren:
Fernando Alonso
Stoffel Vandoor

Sauber Alfa Romeo:
Markus Ericsson
Charles Leclerc (Pascal Wehrlein fyret)

Hvad fik vi så ud af forårstesten?
Uge 1: Absolut ingenting grundet lave temperaturer og sågar faktisk både sne og frost.
Uge 2: Også meget begrænset, testene er det rene pokerspil, og ingen af holdene viser deres hænder (brændstofmængde og hvor meget de egentlig har skruet op for motoren) Af et par bemærkelsesværdige ting kan dog nævnes at McLarens forsat virker meget upålidelige, hvilket primært skulle skyldes indsugningen til deres nye Renaultmotor – et svært problem at løse perfekt uden at det går ud over aerodynamikken, så indtil videre virker det ikke til at have gavnet dem meget at have udskiftet hondamotoren. Og hos Toro Rosso som nu kører med den udskældte Honda gik det stik modsat bedre end man har måttet håbe på – ærgerligt for McLaren ?

Den største overraskelse kom dog fra vores egen Kevin Magnussen. på 3. dagen satte han 2. bedste tid, kun overgået af Vettel. Alt andet lige giver det mest mening at have mindre brændstofvægt end de andre, men Magnussen kørte faktisk en serie af omgange som var ret hurtige. hvad der gør den endnu vildere var at Magnussen kørte med supersoft hvorimod alle andre i toppen kørte på Hypersoft, som er det blødeste og hurtigste dæk – Supersoft er kun det 3. hurtigste, ifølge beregningerne er Hypersoft 1,3 sekunder hurtigere pr. omgang end supersoft, regner man baglæns vil man se at kevins tid med Hypersoft dæk, faktisk ville have været den hurtigste overhovedet ?
Det giver ikke nogen mening, for Haas og Kevin kan ikke være så hurtige som testen antyder. Rent logisk kan det simpelthen ikke lade sig gøre. Så jeg vil undlade at konkludere noget på dette, men bare sige at det var fedt at se, og håbe at det er det sande billede selvom det er meget usansynligt.

Natten til fredag har vi årets første træning, kvalifikation lørdag og løbet om søndagen.
Traditionen tro sker sæsonpræmieren i Australien.
Ligesom slutningen af sæsonen, er starten meget svær at forudsige, da vi reelt set ikke ved en skid andet end det vi kan tage med fra sidste år. Ikke engang team-mekanikerne ved hvordan de respektive hold står endnu. Alt er top hemmeligt. Derfor går vi meget forsigtigt til værks her de første par løb.

 

Vil du tjene penge på oddset hver uge med eksperten? Få adgang for kun 1kr her

Spil 1:
HAM med hurtigste tid i FP1
Unibet @ 2,50 – kr.: 150,00

Dette spil så vi også et par gange sidste år ?
Mercedes bør kunne sætte bedste tid hvis de vil, og Hamilton er hurtigste mand i Mercedes bilen. Herudover HADER Hamilton at teste og han vil meget hellere ud og kører nogle hurtigere omgange, hvilket jeg forventer at han får lov til, og allerede her er han foran.

Spil 2:
McLaren: Begge biler får IKKE point.
Bet365 @ 1,36 – kr.: 250,00

I årets første løb er der altid mange der udgår, dels grundet fejl på bilen man endnu ikke har fundet, og dels på grund af tumult – primært i første sving. Min forventning til McLarens kvalifikation er at de skal starte midt i feltet, og altså der hvor man er mest udsat, herudover viste testene at deres bil er meget upålidelig endnu, så jeg tror faktisk ikke engang at vi får begge McLaren biler over målstregen, og selv hvis vi skulle, skal der en god portion held til (eller en overraskelse) hvis de begge skal i top 10.

OVERSIGT

SPILFORSLAG FRA ODDSPROFIT

Scroll to Top